tisdag 23 oktober 2012

Bokmärken VI – Göteborg


Häromdagen var jag på jakt efter fler bokmärken. D.v.s. så´nt jag stoppat mellan sidorna i böcker jag läst för länge sedan. Antingen väcker dessa pappersbitar en del minnen eller så blir man överraskad. Så hittade jag detta märkliga vykort i ett av böckerna.
 
Det är en vy från Göteborg som ursprungligen tagits på svart/vit men sedan handkolorerats. Det märkliga är dock att kortet skickats av en helt okänd person från Skara till en Lyydia i Kotka, Finland. Året var 1954. Kortet eller fotot  verkar dock vara äldre efter bilmodellerna att döma vilket kanske även förklarar att bilden kolorerats för hand. Har ingen aning hur kortet kommit i min ägo. Troligen genom ett frimärke som nu saknades på baksidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar