fredag 17 augusti 2012

På gång i naturen och You Tube kollar dig


Efter en 3-timmarspromenad kom jag hem med ett antal nya bilder och 4 urladdade batterier. Mina egna var också  på upphällningen och fick laddas upp med en stor glassbägare. Jag återupplivade en långpromenad jag gjorde för några år sedan. En vandringsled som följde en högspänningsledning.
 
Förra gången tog jag så många bilder att det räckte till bildspelet ” under high voltage” som jag publicerade på You Tube. Ett tag lekte jag med tanken att plussa på bildspelet med ytterligare bilder. Men då hade jag behövd ändta muskiken. Musiken till denna video liksom till övriga har jag hittat någonstans på nätet eller någon CD. Där har den legat under flera år utan att någon brytt sig om upphovsrätten. Tills nu. You-Tube-teamet lät hälsa enligt följande:

Hej digimages3!
Ditt videoklipp walk under high voltage kan innehålla material som ägs eller licensieras av CD Baby men är ändå tillgängligt på YouTube. I vissa fall kan annonser visas bredvid det.

Okey. Det var väl inte mer med det. Men när jag dagen innan fick ett mejl med liknande ordalydelse:
Hej digimages3!
Ditt videoklipp sculptures of ice kan innehålla material som ägs eller licensieras av rumblefish men är ändå tillgängligt på YouTube. I vissa fall kan annonser visas bredvid det

började jag bli misstänksam. Plötsligt, efter flera år, utsattes  mina videosnuttar för en systematisk granskning.

Under den ”högspännande” promenaden letade jag som vanligt efter motiv på insekter och fjärilar men la även märke till övrigt runt omkring. Intill stigen hittade jag till min förvåning dom första lingonen. Redan? Är det höst nu?
 
Ett annat tecken på den annalkande hösten är all ljung som växte utmed stigen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar