tisdag 11 september 2012

Konst


Kyrkhamnsdagen är nog den viktigaste dagen för alla konstnärer att visa upp sina alster för en bredare publik. En atelje som jag missade förra året låg bredvid glaskonstnärens. Den var ganska spartansk med ett litet arbetsbord framför fönstret  som tjänade som arbetsbord och kanske även matbord av papptallrikarna att döma. Troligen blev det dock paletter av dom.
 
I rummet innanför hade man röjt undan en del bråte och skapat en vit vägg där några av konstnärens alster var att beskåda.
  
På vägen  tillbaka till parkeringen stannade jag även i år upp vid ladan där konstnärinnan ställde ut sina verk. Det var en tavla som jag trodde mig känna igen från förra året. Men så´nt minne ska gamla gubbar väl inte ha? Men jag fick det bekräftad av henne vilket gladde både mig och henne. Senare hittade jag fler tavlor från förra året när jag jämförde bilderna här. Det är nog inte så lätt att kränga konst i en lada som finns mitt ute i ödemarken. Den här bänken som stod i närheten av ladan och framför boningshuset kanske ger en uppfattning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar