torsdag 13 september 2012

Se upp


Högt upp i det blå. Det gör jag ibland när jag är ute och tar bilder. Det kan finnas fina moln som jag kan lägga till min ”moln-kollektion”. Himlen och molnen skiftar hela tiden karraktär och man vet aldrig vad som dyker upp från ena timmen till den andra.  Förra gången såg jag fina fjädermoln som spritts ut som från en punkt.
 
Nästan som norrsken. Hade varit snyggt med ett panoramalandskap och vida vyer. Nu fick jag hålla tillgodo med en parkeringsplats..
 
För att framhäva molnformationerna bättre har jag gjord bilden lite mörkare genom att ändra kontrasten
En annan dag tog jag flera bilder på bolmande, vita stackmoln. Ett stort moln bakom grannens skorsten. Den bilden tyckte jag dock var för banal – rök ur skorsten?  Innan jag dock slängde den i papperskorgen, laborerade jag lite med den och fick fram en helt annat innehåll i den.
 
Kallade den för  katt på hett plåttak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar