lördag 1 september 2012

Nattgästen


Sent på natten landade en insekt på musmattan. Höll på att köra över den med musen. Den flyttade sig dock förståndigt nog från det trafikfarliga området och satte sig till ro på skrivbordet bredvid mattan. Där satt den bara stilla och glodde. Då tog jag fram kameran och tog en bild i det befintliga ljuset från skrivbordslampan. När den började röra på sig igen tog jag en liten videosnutt. Den har jag lagt ut på You Tube  nu som en parallell  till en tidigare, liknande video som jag döpte till ”irritating housefly”. Då var det en fluga som sprang omkring på exakt samma ställe. Nu blev det en ny kort video med titeln ”Wings of silver”. Eftersom den har vingar är det kanske en fjäril. En nattfjäril eftersom den kom framåt småtimmarna. En liten stackare på bara 3-5 mm lång.
Om du klickar på länken nedan får du inte bara den senaste videosnutten, utan det följde med även några äldre. Vet ej varför.


Bara några dagar tidigare fick jag ytterligare en påminnelse från You Tube om att en annan video innehöll musik som kunde vara upphovrättsskyddad. Jag misstänker därför att musik från en CD eller  sån´t som laddats ner från nätet innehåller någon forma av tracer så att den går att identifiera och spåra. För att undvika detta har jag nu lagt på bakgrundsmusik till denna video via högtalare i förhoppning om  att den inte innehåller några digitala spårbara signaler. Man vill ju undvika att få ett åtal på halsen. Musikkvalitén är väl inte den bästa men jag lärde mig samtidigt, när jag lade på musiken, att undvika videons originalljud som annars kan vara väldigt störande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar