fredag 12 oktober 2012

Nancy och skor

 
















När  ett av barnbarnen skulle skulle ha nya skor till hösten och vintern, råkade jag följa med till en skoaffär. Att välja skor till barnen är tydligen lika tidsödande som när kvinnor skall prova kläder. Så jag fördrev tiden med att ta några få bilder inne i affären. Tillsammans med ytterligare några bilder som jag tagit i en annan affär för flera år sedan, fick jag idén att sammanställa dom till ett kort bildspel. Som bakgrundsmusik med anknytning till skor hade jag två alternativ: ”Walking shoes” med Gerry Mulligan(jazz på baritonsax) eller ”These boots are made for walking” med Nanicy Sinatra. Det fick bli det senare. Ville dessutom testa att lägga på ljud via högtalaren från TV:n. Därav den dåliga ljudkvaliten. Men lyssna ändå ifall ni glömt låten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar