söndag 4 november 2012

Gråta eller skratta


Jag kände för leverbiff. Inte bara gott tillsammans med stekta lökringar och gröna ärtor, utan även billig mat. En bit ungnötslever för ca 35:- räcker till några leverbiffar men blir även över till grytbitar som stuvas i gräddsås. Allt som allt blir det kanske 10 portioner. Affären skyltar ibland med ungnötslever och andra gånger med kalvlever. Vad är skillnaden?
Två stora lökar skulle skivas i lagom tjocka ringar för att brynas. Det var då jag började ”gråta”. Tårarna rann utmed kinderna. Men gråten förbyttes till ett leende när jag tittade på en av skivorna. Några solstrålar hade letat sig in mot köksbänken och lyste igenom en av lökskivorna som hade ställt sig på högkant. En smiley  log sitt bredaste leende mot mig.
 
Jag tog några bilder på dom innan det fina leendet förstördes i stekpannan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar