torsdag 15 november 2012

Gratis musik- det sista i den här bloggen

För några år sedan upptäckte jag möjligheten i datan att kunna sammanställa mina bilder till ett bildspel. En kort video med övergångar, texter och bakgrundsmusik. Svårigheten låg ofta i att hitta lämplig musik till bilderna. Hade man väl hittat något lämpligt, kom senare You Tube och slog mig på tassarna och mejlade ”den här musiken kan vara upphovsrättsskyddad
och ”….. Därför blev jag ganska glad när jag förra veckan hittade musik på nätet som man kunde ladda ner gratis.. All sorts musik från klassiskt till jazz vilket jag scannade av under några dagar. Mycket var skräp, annat passade inte mina öron. En del var av dålig teknisk kvalitet. Men en hel del guldkorn hittade jag och sparade på HD:n för den händelsen att jag någon gång igen behövde musik till en liten video. Några låtar var t.o.m. så bra att jag brände dom på ett par CD-skivor.
Detta gav mig dessutom anledning att testa dom nya bläckpatronerna i skrivaren. Alla skivor som jag bränner förser jag med egna etiketter till plastaskarna. På den första skivan hade jag lagt all bluesmusik och letade efter en lämplig titelbild. Vad kunde väl inte vara lämpligare än en bild som gick i blått. Den andra skivan innehåller flera låtar med Hans Theessink (never heard of before) som jag fastnade för direkt. Inte bara rösten utan texternas innehåll.

OBS! bildutrymmet har åter överskridits varför jag måste byta blogg.
 Fortsättningen följer därför i http://fotodigimages.blogspot.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar