söndag 11 november 2012

Reflektioner


Förutom den ena hasselnöten som jag skrev om igår, hittade jag ytterligare några under busken. Dom la jag i en glasskål där jag samlat nötter som redan tidigare trillat ner.
 
Just där skålen stod föll en solstrimma snett över köksbänken. För att kunna ta en bild rätt uppifrån, fick jag gå runt till andra sidan för att undvika min egen skugga. Det var då jag upptäckte en helt annan skugga.
 
I det flacka, infallande sidoljuset kastade skålen en lång skugga över den ljusa perstorpsplattan. Där solstrålarna kunde tränga igenom hade det bildats reflexer från glaset. Ett symmetriskt mönster som liknade fjärilsvingar.
 
Det var så dekorativt att jag tog ett par bilder. Det var inte många färger i bilderna som liknade nästan gamla svart-vita fotografier. I glasets släta yta bröts inte ljuset som i ett prisma varför det inte kom några regnbågsfärger med på bilderna. Vilket kanske hade gett mera liv åt bilden eller kanske verkat kitschigt. I vilket fall gillar jag bilden som den är och satte min signatur under. Som om detta inte var nog, hittade jag  en låt när jag tankade ner gratismusik från nätet. Den hade samma titel som i rubriken ovan och fanns under kategorin blues.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar