onsdag 14 november 2012

Nattfrost

Jag  började skriva på texten till morgondagens inlägg när filmen som sponsras av ” New Lumene Raspberry Mascara” hade tagit slut.  En actionfilm där Hollywood verkar vara så desperat att dom måste använda sig av tre actionhjältar på samma gång. Sylvester Stallone, Bruce Willis och Arnold Schwarzenegger som alla haft huvudroller som Rambo, terminator eller die hard i respektive.Filmer som dessutom haft flera uppföljare. Men inte blev nu denna film tre gånger bättre för det! Tvärtom. I de tidigare filmerna kunde varje skådis kännas igen i den givna rollen. Nu drunknade dom i alla kulsprutesalvor, knytnävsslag, biljakter och eldslågor som i vilken annan actionrulle som helst.
Det höll på att frysa till nu efter midnatt och jag bestämde mig för att ta några rimfrostbilder på morgonen om jag vaknade innan solen hade slickat upp all den fina rimfrosten.
Jag vaknade som vanligt men  gick inte längre än ut på tomten. Trots att jag fotograferat rimfrost tidigare tog jag några bilder..
 
Det var inte ens någon kraftig rimfrost som man brukar kunna se när det hade bildats dimma samtidigt. Dessutom låg bladen i skuggan och den riktiga lystern kom inte fram.
 
Tidigare foton på rimfrost är betydligt snyggare men jag lägger ut bilderna ändå. Kan ju hända att man diskuterar om några år huruvida det var frost natten till den 14.november 2012. Då kan det vara bra att kunna ta fram bildbeviset J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar