lördag 28 april 2012

Cyklist for in genom sidorutan


Detta hände igår………
Jag behövde lite gå-träning, tog med mig en krycka och kameran och begav mig ut i solskenet. Efter knappt en timme och på väg hem var det någon som signalerade med bilen. Min dotter hade sett mig linka fram bakom busshållplatsen där hon hade stannat. Snällt av henne som stannar för att köra hem mig resten av vägen, tänkte jag. Men det var av en helt annan anledning som hon stannade. ”Mamma har krockat på stora vägen” fick jag höra när jag  väl satt i bilen. Det var allt hon hade fått höra från  hennes mobil. Så vi åkte utmed leden tills vi kom fram till den stora korsningen. Där såg vi redan på håll att det var olycksplatsen.

Hela högra körfältet var blockerad med två brandbilar, ambulans, polisbil och akutbil. Massa med personal och åskådare. Mitt i vimlet hittade jag min fru, välbehållen men omskakad. Även min dotter som bara hade fått några skrubbsår på halsen när cyckeln krossade sidorutan och for rätt in i bilen.

Hon hade haft änglavakt. Kunde ha gått värre än ett lätt skrubbsår och glassplitter inanför BH:n.  Värre var det nog med cyklisten som låg på en bår inne i busskuren där ambulanspersonal och ett vårdteam tog hand om henne.






All berörd personal var väldigt professionell. Lugna och kunde sitt jobb. Var nog  mer till hjälp än jag själv som också var lite omskakad. Det var inte dom här bilderna jag tänkt lägga ut idag . Å andra sidan blev det  inte heller plåtat något på promenaden . Så dessa bilder illustrerar bara minnesanteckningarna från den dagen.

1 kommentar: