söndag 29 april 2012

Orchidéer


Fick chansen att följa med till Plantagen där jag passade på att ta några bilder på orchidéerna. Våra egna har dött alltefter och den som är kvar blommar inte längre. Är dessutom en så´n där risig typ med en massa skräpiga luftrötter. Då är det bättre  att beundra alla de fantastiska sorterna i växtaffären.






















I en annan del i växtshopen kom jag förbi en avdelningen med konstgjorda blommor. Där fanns det också orchidéer. När jag dessförinnan hade fotograferat den äkta varan hade jag färg och form fortfarande i minnet men fick för säkerhets skull ändå känna på bladen för att övertyga mig om att de var konstgjorda. Fascinating – som Spock brukar säga. Tog tyvärr inte någon bild där för jämförelsens skull. Men tro mig, ögat luras lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar