lördag 21 april 2012

Sov du lilla videung …..


Jag har fortfarande inte lärt mig att skilja på sälg och vide. Varje vår tittar jag på de små kissarna och tar bilder på dom eller när dom börjar blomma. Kom förbi en buske i förgår där det fanns en blommande gren i ansiktshöjd så att jag lättare kunde ta en bild.

Kunde inte låta bli att ta fram en av mina absolut äldsta bilderna jag tagit med min gamla digitalkamera på 6 megapixel. Den vårdagen var det varmare och blommorna hade många besökare. Hittade inte  bilden på en humla under inflygning men väl en nässelfjäril som kalasade på den ena blomman efter den andra.

En annan gång liknade vädret dock det som råder nu –  snöblandat regn. Då tog jag en serie bilder och minns att jag frös om fingrarna och blev  blöt om skallen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar