måndag 30 april 2012

Kommentarer


Eftersom jag inte längre får några kommentarer – vilka ända varit sparsamma – tror jag att det hänger ihop med den nya sidan och det nya gränssnittet. Därför skriver jag nu själv några kommentarer i stället. Eller snarare tillägg till tidigare inlägg.

Translator.
 När jag nyss testade översättningsfunktionen konstaterade jag att man numera gett författaren en möjlighet att själv översätta eller ändra ord som inte översatts alls eller felaktigt. Därmed bättrar man på det egna inlägget men bidrar även till Googles ordskatt. Möjligheten har kanske funnits ett tag, för jag märkte nu att översättningarna till engelska i alla fall blivit mycket bättre.

Jobbcoacherna.
Igår fick vi se ett nytt avsnitt av  ”coacherna”  och alltefter serien rullar på med de inblandades mer eller mindre stora misslyckanden får jag ytterligare en bekräftelse på mina tidigare inlägg och vilken misslyckad verksamhet det hela  också handlar om.

Dessutom hittade jag detta tidningklipp som även belyser en annan aspekt. Det är många som slåss om våra skattepengar. Finns det verkligen  inget bättre sätt att skapa  nya jobb för 1,6 miljarder än att göda mer eller mindre kvalificerade lyckosökare som med en snabbutbildning får kalla sig coach?

Venusfällan
Sedan den 5:e april då jag skrev om denna köttätande växt här  och sådde dessa frön efter en noggrann beskrivning, har det inte hänt ett smack.

Det fanns kanske 100 frön i en påse som jag strödde ut i jorden varför man kan tycka att något borde ha grott efter denna tid.  Därför tror jag nu att hela denna presentförpackning var en plojgrej och fröna inte var något annat än grus eller sågspån eller vad som helst. I så fall var det en  väl kamouflerad bluff som jag inte blir arg över. Var det däremot äkta vara har jag mig själv att skylla.

1 kommentar:

  1. I den nya blogger gränssnitt är det svårare att få en överblick direkt. Det krävs mer klickande för att se om någon har kommenterat något som man har skrivit och för att inte låta allt för gammal måste jag ändå få säga, det var bättre förr.

    SvaraRadera