onsdag 18 april 2012

Gröna paprikor


Har man inga nytagna foton, får man skapa några egna bilder. Detta har jag råkat ut för på sistone när jag inte kunnat vara ute i naturen eller trädgården. Då får man dyka ner i bildhavet och försöka skapa något nytt genom att kombinera olika bilder

Jag hade gärna velat vara  modefotograf. När man tittar på olika modeprogram på TV – som  t.ex. Americas next top model , top model eller liknande, förvånas man ofta hur dessa till synes vardagliga tjejer kan förvandlas  till supermodeller. Med en hel del make-up, styling, kläder, färger och ljussättning är det för fotografen ”bara” att ta den rätta bilden i det rätta ögonblicket. Enkelt med dagens kamerautrustning. Mina modedockor skulle jag gärna vilja fotografera i mindre glamorösa miljöer  utan att de för den skull mister glansen. Vackra kvinnor färgar även den sämsta miljön. Liksom spiller över skönheten till allt det fula.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar