måndag 2 juli 2012

EM i fotboll slut


Egentligen är jag bara måttligt intresserad av fotboll. Men när nu Sverige var med i detta evenemang, tittade jag på alla matcher.När spelen började såg det ut så här. För Sveriges del blev det ingen dans på rosor. Inte ens maskrosor. Ändå hade jag bänkat mig framför TV:n med mysbyxor och godis och  följt uppmaningen på chokladkakan. Det var vid Sveriges sista match och det hjälpte.

Trots att vi ändå åkte ur, följde jag de återstående matcherna. Så som Sverige spelade i sista matchen hade vi även kunnat vinna mot tyskarna och gå vidare.  Nu vann Spanien en jordskredsseger mot Italien. Spaniens finanser är det ingen ordning på men landets fotbollslag sköter sig bättre. Nu är spelen över för denna gång. Maskrosorna har blommat över och planen ser ut så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar