fredag 27 juli 2012

En läcker häck


I år var den extra grann. Lika frodig som allt annat i år och fullt med blommor. Fjärilsbusken som  böjt sig mot gatan efter allt regnande.
I vanliga fall brukar jag låta blommorna stå kvar ett tag tills dom börjat vissna. Det kom dock inga fjärilar detta insektsfattiga år och dessutom hade svägerskan från andra sidan sta´n  beklagat sig över den vanskötta häcken. Så jag rullade ut sladden och kopplade till häcksaxen. Inte den jag hittade i skogen som jag bloggade om, utan min egen och började klippa i det perfekta sommarvädret.




Efter välförrättad värv, var det bara att ta hand om den stora rishögen. Slita fram kompostkvarnen och börja tugga kvistar.

1 kommentar:

  1. en med samma häck23 augusti 2014 kl. 22:27

    sry men ingen fjärilsbuske så kanske därför brist på fjärilar. detta är en klasspirea.

    SvaraRadera