torsdag 10 maj 2012

Aldrig sett tidigare


Det är nätt man hinner med blomningen i trädgården nu. Alla tycks vilja visa sig. Röda tulpaner har slagit ut och  dom svarta håller på att öppna sig. Jordgubbarna blommar och bådar om en bra skörd. Pärlhyacinter överallt liksom gullvivor. Svalört och alpgemsrot lyser gult. Allt detta har jag fotograferat och bloggat om flera gånger under årens lopp varför det är onödigt att upprepa allt. Jag är glad att naturen gör det. Kunde dock inte låta bli att ta en bild på våra narcisser på  nordsidan. Mest för att dokumentera hur mycket dom hade förökat sig sedan förra året.














Jag såg att även en del kungsängsliljor hade börjat blomma. De stora kockorna hängde ner mot marken som om de vore blyga eller ledsna. Jag spanade efter den röda liljebaggen och råkade vända på en av klockorna som såg lite tilltufsat ut, Som om insekten hade varit framme. Det var nog första gången jag tittade in i blomman. Så här  ser den ut underifrån


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar