onsdag 2 maj 2012

Inspektionsrunda


Eftersom jag inte kunde gå i något demonstrationståg igår, tågade jag i stället iväg till mitt nya nässelställe. Nässeldagen brukar infalla i början på maj och jag  gav mig iväg för att se hur långt nässlorna hunnit och om jag skulle hinna plocka ett årsbehov igen  tills benet läkt så pass att jag kan böja mig tillräckligt långt ner. Det kan jag visserligen men en hel timme kanske blir jobbigt. Jag hyser dock gott hopp om 1-2 veckor som jag har på mig.
Under promenaden blev det några vårbilder i det fantastiska 1:a-majvädret.

Sprickfärdigt



















Gula blommor 


 - svalört och värlök



Väl hemma igen ett annat vårtecken. 1:a maj var  som gjort för att ta fram utemöblerna och ta en kall öl i solen. De´ du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar