söndag 6 maj 2012

Blå hallen


Igår kväll blev det en liten familjefest på restaurang. Numer har jag inte mycket till övers för restaurangmat. Den är  i regel konstlad och samansatt  av ingredienser som normalt inte hamnar på tallriken hemma vid köksbordet. Dessutom är den oproportionerligt dyr sett till inköpspris som för en restaurangägare troligen är lägre än för mig som handlar hos ICA. Jag har kanske avnjutit alltför många affärsmiddagar under mitt yrkesverksamma liv, varför jag numera föredrar den enkla, traditionella husmanskosten på en billig lunchrestaurang eller helst  komponerad i egen regi. Gårdagens honungsglaserade revbensspjäll  kändes därför främmande för mina smaklökar. Jag kombinerar aldrig sött till kött. (inte ens lingon).
Under tiden vi fick vänta på maten, passade jag på att ta några familjebilder och hamnade sedan i bowlinghallen som jag hade sett från vårt bord.

Ljuset i hallen skiftade ideligen färg och laserknippen spelade över banorna och väggarna. Men det var bara ett par som spelade varför ljusspelet troligen fick vara igång. Ibland skifade allt färg och hela hallen låg då i ett rött skimmer som en solnedgång över Sahara. När jag kom dit hade man bytt till blått. Dom här bilderna är inte manipulerade i datan genom färgsättning i efterhand utan ”Blå hallen” är verklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar