torsdag 31 maj 2012

Alla de små ankorna ……


Igår var det åter dags med en rehabiliteringstur och jag tog då den stora rundan. Först en bit genom skogen utmed en stig full med rötter. Bra övning för balans och knäböjning. En som inte hade problem med att lyfta vänster ben var denna kråka som också var ute och promenerade.

 I en glänta stötte jag på fru koltrast som lite misstänksamt tittade på mig.

När jag kom ner till den trasiga bryggan kunde jag inte låta bli att ta en bild med åkersenapen i förgrunden. Förra gången jag tog en bild där var det vid isläggningen


Plötsligt hördes några pipande ljud och vid nästa tagning fick jag med rn hel ankfamilj.

När jag nu hade dom på lämpligt fotoavstånd utan att behöva zooma, blev det några bilder till.







Kullen var på 10 ungar. Men jag fick dom inte att rada upp sig på led. De var så ivriga att smaska i sig vid vattenbrynet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar