söndag 27 maj 2012

Som fisken i skyn


Datan jag jobbar vid står på ett lågt bord mitt framför fönstret. Inte det bästa stället så här på sommaren när solen gassar på. Å andra sidan har man lite koll på vad som händer utanför. Trots att blicken är koncentrerad på bildskärmen, ser man i ögonvrån när något rör sig utanför. En tulpan som vajar för vinden, ett löv som fladdrar förbi eller en skata som flyger ner från grannens tak och landar på gräsmattan. Men häromsistens (är det stockhomska?) uppfattade ögat något som inte borde vara där. Uppe i himlen

Jag hann se det bara en kort stund genom ventilationsfönstret och gick därför till ett annat rum för att kolla vad det var jag hade sett. Jo minsann – en fisk i skyn. Solen höll på att gå ner varför man inte såg  de skräckinjagande hajtänderna ordentligt.. Den ”simmade” upp och ner och som lägst såg jag den i äppelträdet.

2 kommentarer:

  1. *ha ha* Som min Musse Pigg som kom svävande utanför mitt fönster en gång! Kul med Hajen också!
    Hälsningar Pia

    PS. Ordverifikationen du har, har vållat en massa huvudbry hos många, för orden är nästan omöjliga att se. De flesta bloggare har nu tagit bort den helt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hur tar man bort ordverifikationen? Gillar den inte heller och vill ogärna vålla besvär för andra.Att kommentera i blogger är jobbigt nog. Skulle föredra en chatruta eller kunna mejla för längre dialoger.

      Radera