fredag 29 juni 2012

Dagsläget


Så här står det till med saker och ting just nu:

1 Alla rädisorna är skördade och uppätna
2 En självsådd blåklocka har vuxit upp till en höjd på 1.10 meter
3 Jag kan numera hoppa i brallorna ståendes. Hoppa på riktigt går inte än.
4 Likaså lyckades jag ta på mig skorna med ett litet skohorn.
5 Arbetsterapeuten konstaterade att jag behövde ca 10 grader till på knäböjningen innan jag    
    kan komma runt ett varv med cykelpedalerna.
6  Det blev ingen egen färsk potatis till midsommar
7  Däremot fick vi 1 liter egna jordgubbar. Och jag som inte sett en enda insekt när dom  
    blommade.
8  igår hittade jag dom första kantarellerna. Lär bli gott om dom som dom sa på TV
9  Det sa dom också om blåbären, men jag hittade inte en enda.
10 däremot desto fler myggor. Tiotals tog min nyrakade skalle som landningsplats
11  Inte att undra på när det var så blött i skogen att jag fick ta omvägar för att hitta till mina 
      kantarellställen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar