onsdag 13 juni 2012

Sällsynt gäst


För tre da´r se´n  klippte jag gräset på allmänningen . Dels behövde jag motion för mitt opererade knä och dessutom hade det torkat upp så pass att min privata elklippare skulle mäkta med det höga gräset. Ena halvan hade inte klippts då man ville spara alla gullvivorna. Nu gällde det att spara alla prästkragarna som börjat blomma. Man kunde därför inte jobba rationellt utan fick spara små blomsteröar här och var. Till slut klippte jag även en bit av den andra halvan där gräset åter vuxit upp efter förra klippningen. Skulle nog ha tagit allt men avbröt när ett åskväder höll på att dra upp.
 Men det saftiga gräset som blivit kvar lockade hit haren igår natt. När jag var uppe vid 6-tiden fick jag syn på den genom fönstret. Den satt med nerfällda öron och tryckt mot marken och mumsade på gräset. Då och då tittade den upp och spetsade öronen. Han drog sig närmare gångvägen och linkade till slut  iväg.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar