måndag 24 september 2012

Guld på magen


Till slut så dog den i alla fall. En ganska hemsk död om man betänker. Långt nere i en emaljerad ytterkruka varifrån man inte kunde klättra upp på den hala väggen. Det var trädgårdens guldbagge som hade förirrat sig och råkat hamna i springan mellan blomkruka och den glaserade krukan utanför. Som jag berättat här tidigare, hade jag räddat den en gång på grönsakslandet och en annan gång från drunkningsdöden i en vattenfylld hink. Denna gång visste jag dock inte att klumpedunsen hamnat i ett prekärt läge så att jag kunde hjälpa den. Långt senare upptäckte vi det balsamerade liket nere i botten på krukan
 
Det var inga problem att fotografera den. Inte ens när jag vände den på rygg. Det var då jag såg att den även var guldgrön på magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar