måndag 10 september 2012

Kyrkhamnsdagen 2012


Denna speciella dag i detta speciella område inföll igår. Klicka  här för att veta mer om detta när jag gjorde ett heltäckande reportage förra året. (rulla ner 7 dagar). I år fick jag bila dit eftersom  mitt knä inte tillät att cykla genvägen genom skogen. I stort var det samma aktiviteter som förra året  varför jag  tänkte mera foto än blogg. Tog  några bilder vid ”naturrummet” som blev lite annorlunda. De (stackars) fiskar i det lilla akvariet rönte ett visst intresse bland ungarna.

 
Svamparna var i år inte serverade på papptallrikar men likväl  namngivna. Det hördes en hel del kommentarer kring bordet. Riskorna längst ner är dock inte något jag plockar.
 
Liksom förra året fanns nyfångad insjöfisk  som gädda, abborre och lake att beskåda. Varken  dom eller bina tog jag några bilder på i år. Inte heller från keramikverkstaden ”eld och lågor” där jag inte fick träffa Eva Dàrt som var sjuk. Inte heller fick jag träffa den andra Eva (Rittzel) i glasverkstaden bredvid. Hon hade flyttat till Östergötland och en ny konstnärinna hade tagit över. Från övervåningen, som inrymde en utställning av konstföremål, hördes ljuva klarinettoner. Det var Mozart´s  kända sats ur klarinettkonserten som ni kan lyssna till en kort snutt här nedan. Tyvärr stängde jag av kameran för tidigt varför jag missade styckets tema. Det finns dock en bra inspelning på You Tube med Putte Wickman
  
Många besökare har gått från Lövsta till Kyrkhamnsvägens ände och var i behov av en fikapaus. (minitåget som gick runt i området var nog mest för barnen).

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar