lördag 29 september 2012

Hjärtliga äpplen


Mitt uppe i äppelskörden. Trädet har nog aldrig burit så mycket frukt som i år. Mer än vad vi kan konsumera. Detta trots att många äpplen ruttnar på trädet eller blir angripna av fåglarna och ramlar sedan till marken. Några enstaka äpplen äts som de är, andra har gått åt till en äppelpaj. Ytterligare en bakdag är planerad. Men de flesta äpplena har jag gett till grannarna. Trots att de släpat hem flera fulla kassar tycks det aldrig ta slut. De finaste och rödaste äpplena sitter högst uppe i trädet dit jag ännu inte hunnit klättra tack vare mitt skadade knä. Klicka på ett tidigare inlägg  här  där man kan se överdådet.
Även andra övergivna träd ute i markerna bär en hel del frukt. Bakom ”slottet”  hittade jag detta äppelträd fullt med frukt. Men det var väl inte ”Alla hjärtans dag”?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar